بهترین های نلسون پیکه
بهترین های نلسون پیکه
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

بهترین های نلسون پیکه

100% پسندیدن
  • 17
    بالای 17 سال
  • تعداد بازدید :

    1270 بار

  • گرندپری فرمول یک برزیل 1982

    اشتراک

    بسیاری از رانندگان به دلیل هوای بسیار گرم، به ویژه رانندگان برابهام، نلسون پیکه و ریکاردو پاترزی، دچار خستگی شدند، البته پیکه با اینکه پیروز شد اما پس از وزن کشی بعد مسابقه از نتیجه حذف شد...

  • گرندپری فرمول یک آفریقای جنوبی 1983

    اشتراک

    سه راننده از جمله نلسون پیکه شانس قهرمانی در فرمول یک 1983 را داشتند و در نهایت در آخرین گرندپری فصل در آفریقای جنوبی تکلیف قهرمان مشخص شد...

  • گرندپری فرمول یک ژاپن 1990

    اشتراک

    این مسابقه بهترین نتیجه را تا آن مرحله برای تیم فرمول بنتون داشت، با رانندگان کهنه‌کار برزیلی نلسون پیکه و روبرتو مورنو، اول و دوم برای بنتون بدست آمد...

  • گرندپری فرمول یک برزیل 1986

    اشتراک

    پیروزی این مسابقه توسط مسابقه‌دهنده برزیلی نلسون پیکه با یک ویلیامز FW11 بدست آمد. این دومین پیروزی پیکه در مسابقه خانگی اش بود که پیش از این سه سال قبل آن را کسب کرده بود.

  • گرندپری فرمول یک سن مارینو 1981

    اشتراک

    پیکه مسابقه را از رده پنجم آغاز کرد اما در ادامه مسابقه سن مارینو 1981 توانست شگفتی خلق کند و...

  • گرندپری فرمول یک فرانسه 1985

    اشتراک

    فرمول یک فرانسه 1985 سی و پنجمین و آخرین پیروزی در فرمول 1 برای تیم برابهام و همچنین اولین پیروزی برای تولیدکننده تایر ایتالیایی پیرلی از سال 1957 بود.

  • گرندپری فرمول یک اتریش 1990

    اشتراک

    این پیروزی، دومین پیروزی پیکه با مقام سوم در جدول قهرمانی رانندگان و همان موقعیت را برای بنتون در مسابقات قهرمانی سازندگان به ارمغان آورد.

  • گرندپری فرمول یک کانادا 1984

    اشتراک

    در فرمول1 کانادا 1984 نلسون پیکه پول پوزیشن را بدست آورد، تمام 70 دور را رهبری کرد و سریعترین دور مسابقه را رقم زد و 2.6 ثانیه جلوتر از نیکی لائودای اتریشی در مک لارن-TAG به پایان رساند.

  • گرندپری فرمول یک سزار پالاس 1981

    اشتراک

    نلسون پیکه برزیلی در برابهام-فورد خود پنجم شد تا قهرمانی رانندگان را با یک امتیاز اختلاف بدست اورد...

  • گرندپری فرمول یک مجارستان 1986

    اشتراک

    این اولین مسابقه جایزه بزرگ مجارستان از سال 1936 و اولین مسابقه فرمول یک بود که پشت پرده آهنین برگزار شد. این مسابقه با حضور 200000 تماشاگر از سراسر بلوک شرق برگزار شد.

نلسون پیکه Nelson Piquet

نلسون پیکه راننده سابق فرمول یک در 17 آگوست 1952 در ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد. پسر یکی از مقامات دولتی، او بیشتر دوران کودکی خود را در برازیلیا، پایتخت برزیل گذراند.

در سن 14 سالگی در مسابقات کارت شرکت می کرد و در سال های 1971 و 1972 به عنوان قهرمان کارتینگ برزیل تاج گذاری کرد.

برای اینکه فعالیت های مسابقه ای خود را از خانواده اش مخفی نگه دارد ابتدا با نام پیکت مسابقه می داد اما موفقیت مستمر او به این معنی بود که نمی توانست راز را برای مدت طولانی حفظ کند.

در سال 1976 پیکه قهرمان فرمول سوپر وی برزیل شد. برای سال 1978، او در F3 بریتانیا مسابقه داد، جایی که او قهرمان BP شد و به او پیشنهاد شد یک جلسه آزمایشی با مکلارن داشته باشد.

مک لارن از استخدام این جوان برزیلی امتناع کرد اما برنی اکلستون، مالک تیم برابهام دریغ نکرد. در سال 1980، او اولین پیروزی خود را در گرندپری ایالات متحده در خیابان های لانگ بیچ، کالیفرنیا به دست آورد.

نلسون پیکه سه قهرمانی جهان فرمول 1 را در سال های 1987، 1983 و 1981 کسب کرد.

لیست بهترین و هیجان انگیز ترین مسابقات / ریس های نلسون پیکه در زیر قرار داده شده است و شما قادر به تماشا و دانلود ویدیو آن از موتوراسپورتیو هستید.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!