جام جهانی بسکتبال 2023
جام جهانی بسکتبال 2023
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

جام جهانی بسکتبال 2023

  • بسکتبال
  • فیلیپین - ژاپن - اندونزی - 2023
  • مسابقات
100% پسندیدن
  • 18
    بالای 18 سال
  • تعداد بازدید :

    996 بار

  • آمریکا - کانادا | رده بندی

    اشتراک

    آمریکا و کانادا در دیدار رده بندی جام جهانی بسکتبال به مصاف هم رفتند که کانادا موفق شد حریف خود را شکست دهد و به مقام سومی برسد.

  • صربستان - آلمان | فینال

    اشتراک

    صربستان و آلمان در دیدار فینال جام جهانی بسکتبال به مصاف هم رفتند که آلمان موفق شد حریف خود را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

جام جهانی بسکتبال Basketball World Cup

جام جهانی بسکتبال، یک رقابت بین‌المللی بسکتبال بین تیم‌های ملی مردان بزرگسال اعضای فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (FIBA) است که هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

ساختار مسابقات مشابه، اما نه یکسان با ساختار جام جهانی فوتبال است. یک رویداد موازی برای تیم‌های زنان که اکنون با عنوان جام جهانی بسکتبال زنان فیبا شناخته می‌شود، نیز به صورت چهارساله برگزار می‌شود.

این مسابقات شامل 32 تیم است که برای عنوان قهرمانی در کشور میزبان رقابت می کنند. تیم قهرمان جایزه نی اسمیت را دریافت می کند که اولین بار در سال 1967 اهدا شد. مدافع عنوان قهرمانی، اسپانیا است که در فینال مسابقات 2019 آرژانتین را شکست داد.

پس از مسابقات قهرمانی فیبا در سال 2014 برای مردان و زنان، جام جهانی مردان در یک چرخه چهار ساله جدید برای جلوگیری از تداخل زمانی با جام جهانی فوتبال برنامه ریزی شد.

جام جهانی مردان در سال 2019 و در سال بعد از جام جهانی فوتبال برگزار شد. مسابقات قهرمانی زنان که پس از سال 2014 از «قهرمانی جهانی زنان فیبا» به «جام جهانی بسکتبال زنان فیبا» تغییر نام داد، همچنان در چرخه چهار ساله قبلی باقی خواهد ماند و در همان سال جام جهانی فوتبال،برگزار خواهد شد.

مسابقات قهرمانی جهانی فیبا در سال 1994 که در کانادا برگزار شد، اولین تورنمنت جام جهانی فیبا بود که در آن بازیکنان فعال فعلی ان بی ای ایالات متحده، مجاز به شرکت در آن بودند.

بازی های جام جهانی بسکتبال 2023

جام جهانی بسکتبال 2023 فیبا نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی بسکتبال فیبا برای تیم های ملی بسکتبال مردان است. این مسابقات دومین دوره ای است که با حضور 32 تیم برگزار می شود.

در حال حاضر این مسابقات برای اولین بار در تاریخ خود توسط چندین کشور (فیلیپین، ژاپن و اندونزی) از 25 اوت تا 10 سپتامبر 2023 میزبانی می شود.

این اولین جام جهانی است که در اندونزی میزبانی می‌شود و دومین جام جهانی است که در فیلیپین و ژاپن میزبانی می‌شود. هر دوی این کشورها برای اولین بار به ترتیب در سال‌های 1978 و 2006 میزبانی این مسابقات را بر عهده داشتند.

همچنین دومین دوره از جام‌های جهانی سه دوره متوالی است که پس از میزبانی چین در سال 2019 و میزبانی آتی قطر از مسابقات 2027 در آسیا برگزار می‌شود و اولین بار در تاریخ مسابقات است که یک کشور میزبان جواز حضور در مسابقات را کسب نکرده است.

این مسابقات به عنوان مقدماتی برای بازی های المپیک تابستانی 2024 عمل می کند که در آن دو تیم برتر از هر یک از قاره های آمریکا و اروپا و تیم برتر هر یک از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه جواز حضور خواهند داشت.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!