بهترین های اریک کانتونا
بهترین های اریک کانتونا
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

بهترین های اریک کانتونا

100% پسندیدن
  • 17
    بالای 17 سال
  • تعداد بازدید :

    1111 بار

  • منچستریونایتد - ساندرلند | پرمیرلیگ 1996

    اشتراک

    احتمالاً معروف ترین گل کانتونا. نه تنها گل چیپ کانتونا برای همیشه در خاطره ها می ماند، بلکه خوشحالی گل او نیز به یک خوشحالی نمادین تبدیل شد.

  • منچستریونایتد - لیورپول | فینال اف ای کاپ 1996

    اشتراک

    منچستریونایتد اولین تیم انگلیسی بود که در فصل 1995.96 موفق شد دو بار دبل کند. نتیجه بازی 0-0 بود که دیوید جیمز دفع ناقصی روی کرنر دیوید بکهام داشت. توپ وارد مسیر کینگ اریک شد که در یک قدمی محوطه کمین کرده بود...

  • منچستریونایتد - ویمبلدون | اف ای کاپ 1994

    اشتراک

    کنترل توپ کانتونا در صحنه گل، آنقدر لذت بخش است که مستحق یک مقاله است. نه، کنترل توپ سختی نبود اما قضیه آنجایی عجیب می شود که کانتونا توپ را در زمین گل آلود اینگونه کنترل می کند که هواداران را به شدت متحیر کرد.

  • منچستریونایتد - منچسترسیتی | پرمیرلیگ 1993

    اشتراک

    اگر می خواهید درک کنید که اریک کانتونا چقدر برای تیم منچستریونایتد در فصل 1993.94 اهمیت داشته است، به این بازی نگاه کنید. قرمزها تنها چند روز قبل توسط گالاتاسرای در اروپا شکست خورده بودند و این بازیکن فرانسوی اخراج شده بود. زمانی که سیتی در نیمه اول با نتیجه 2-0 پیش افتاد، مین رود در حالی که آبی ها اولین برد دهه دربی را حس می کردند، سرگردان بود اما...

  • منچستریونایتد - منچسترسیتی | پرمیرلیگ 1994

    اشتراک

    منصفانه است که بگوییم کانتونا عاشق بازی مقابل آبی ها بود. او تنها در یکی از هفت بازی خود در دربی موفق به گلزنی نشد و در مجموع 8 گل مقابل سیتی به ثمر رساند. بنابراین شاید تعجب آور نباشد که او در قلب بزرگترین پیروزی های یونایتد مقابل همسایه در طول دهه 1990 قرار دارد.

  • منچستریونایتد - نیوکاسل | پرمیرلیگ 1996

    اشتراک

    در ماه مارس سال 1996، من یونایتد در سنت جیمز پارک مقابل نیوکاسل قرار گرفت و اریک کانتونا قهرمان آن بازی بود.

اریک کانتونا Eric Cantona

اریک دنیل پیر کانتونا متولد ۲۴ مه ۱۹۶۶ و بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و فوتبالیست حرفه‌ای فرانسوی است.

کانتونا که اغلب به‌عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های نسل خود شناخته می‌شود، نقشی کلیدی در احیای منچستریونایتد در دهه 1990 ایفا کرد و از جایگاهی نمادین در این باشگاه برخوردار است.

کانتونا یک بازیکن بزرگ، از نظر بدنی قوی، سخت کوش و سرسخت، تکنیکی و خلاق بود. او که به عنوان مهاجم بازی می کرد، می‌توانست به‌عنوان هافبک تهاجمی یا گاهی اوقات به عنوان هافبک میانی نیز بازی کند.

کانتونا برای اوسر، مارتیگ، مارسی، بوردو، مونپلیه، نیمز و لیدز یونایتد و منچستریونایتد بازی کرد.

پیش از پایان دوران حرفه‌ای خود در منچستریونایتد، چهار قهرمانی پرمیرلیگ در پنج سال و دو قهرمانی در لیگ کاپ و اف ای کاپ را به دست آورد.

اریک کانتونا پیراهن نمادین شماره 7 را در منچستریونایتد پوشید

و به بالا بردن یقه اش هنگام گلزنی مشهور شد. همچنین توسط هواداران منچستریونایتد به عنوان “کینگ اریک” لقب گرفت.

کانتونا در 7 فصل از 8 فصل کامل خود به عنوان یک بازیکن حرفه ای، قهرمان لیگ شد. او در سطح بین المللی برای تیم ملی فرانسه بازی کرد و در 45 بازی 20 گل به ثمر رساند. در یورو 1992 حاضر بود.

در آماده‌سازی برای یورو 96 به عنوان کاپیتان تیم ملی منصوب شد اما در ژانویه 1995 طی یک اتفاق (حمله به یک تماشاگر) از فوتبال محروم شد.

در سال 2003، کانتونا به عنوان بهترین بازیکن تاریخ منچستریونایتد توسط مجله Inside United انتخاب شد. او در سال 2002 وارد تالار مشاهیر فوتبال انگلیس شد. این موزه بیان می‌کند که “این فرانسوی مرموز یکی از جنجالی ترین بازیکنان تاریخ پرمیرلیگ است”.

در سال 1997، کانتونا به طور غیرمنتظره ای در سن 30 سالگی بازنشستگی خود را از فوتبال اعلام کرد. لیستی از بهترین بازی های این مهاجم فرانسوی آماده شده است. شما می توانید این بازی ها را در موتوراسپورتیو تماشا و دانلود کنید.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!