فینال ان بی ای 2015 ؛ کلیولند کاوالیرز و گلدن استیت وریرز
فینال ان بی ای 2015 ؛ کلیولند کاوالیرز و گلدن استیت وریرز
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

فینال ان بی ای 2015 ؛ کلیولند کاوالیرز و گلدن استیت وریرز

100% پسندیدن
  • 13
    بالای 13 سال
  • تعداد بازدید :

    1977 بار

  • بازی اول فینال ان بی ای 2015 به صورت کامل

    اشتراک

  • بازی دوم فینال NBA 2015 به صورت کامل

    اشتراک

  • بازی سوم کلیولند کاوالیرز - گلدن استیت وریرز به صورت کامل

    اشتراک

  • بازی چهارم کاوالیرز و وریرز به صورت کامل

    اشتراک

  • بازی پنجم به صورت کامل

    اشتراک

  • بازی ششم به صورت کامل

    اشتراک

فینال ان بی ای 2015 NBA

فینال 2015 ان بی ای بین قهرمان کنفرانس غرب، گلدن استیت وریرز و قهرمان کنفرانس شرق کلیولند کاوالیرز برگزار شد. فینال ان بی ای 2015 اولین فینال از سال 1998 بود که هیجکدام از تیم های لس آنجلس لیکرز، سن آنتونیو اسپرز و میامی هیت در آن حضور نداشتند.

گلدن استیت در نهایت توانست در یک سری شش تایی، حریف خود را شکست دهد و بعد از 40 سال به قهرمانی در ان بی ای برسد. هم چنین آن ها با این قهرمانی به اولین تیمی از سال 91-1990(شیکاکو بولز) تبدیل شدند که هیچ بازیکنی در ترکیب تیمشان سابقه قهرمانی در ان بی ای را نداشت اما با این حال توانستند از سری فینال سربلند بیرون آمده و بر لبران جیمز و یارانش غلبه کنند. اندری ایگودالا بعد از قهرمانی تیمش، عنوان با ارزش ترین بازیکن فینال (MVP) را کسب کرد.

کلیولند کاوالیرز – گلدن استیت وریرز

شاخص ترین بازیکن وریرز، استفن کری بود که عنوان ام وی پی فصل گذشته را نیر کسب کرده بود. در سوی مقابل، دارنده 4 عنوان ام وی پی، لبران جیمز حضور داشت که پنجمین فینال پیاپی خود را در ان بی ای تحربه می کرد. جیمز در 4 سال گذشته موفق شده بود با میامی هیت به فینال این رقابت ها راه یابد.

کاوالیرز و وریرز در حالی پا به این فینال گذاشته بودند که از آخرین قهرمانی آن ها بیش از 40 سال می گذشت. گلدن استیت وریز در سال 1975 و کلیولند کاوالیرز در سال 1971 موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بوند.

لبران جیمز در سری فینال عملکرد خارق العاده ای داشت و به اولین بازیکن تاریخ ان بی ای تبدیل شد که توانست هم از نظر امتیاز، ریباند و پاس گل از همه بازیکنان دو تیم بهتر عمل کند. او به طور متوسط 35.8 امتیاز، 13.3 ریباند و 8.8 پاس گل را ثبت کرد اما با توجه به مصدومیت کوین لاو که در کل سری غایب بود و هم چنین مصدومیت کایری اروینگ که پنج بازی فینال را از دست داد، نتوانست مانع شکست تیمش شود و در نهایت گلدن استیت با درخشش استفن کری و آندری ایگودالا به مقام قهرمانی رسید.

1 دیدگاه
  • فرهام
    فرهام

    بسیار عالی ممنون

خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!