42 (2013)
42 (2013)
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

42 (2013)

100% پسندیدن
  • 17
    بالای 17 سال
  • کارگردان :

    برایان هلگلند

  • تعداد بازدید :

    1784 بار

درباره فیلم 42

42، یک فیلم ورزشی و درام آمریکایی محصول سال 2013 است که درباره اولین ورزشکار سیاه پوست که در دوران معاصر در لیگ بیس بال (MLB) بازی میکرد، ساخته شده است.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی برایان هلگلند ساخته شده است و در آن چدویک بوزمن در نقش رابینسون، هریسون فورد، نیکول بهاری، کریستوفر ملونی، آندره هالند، لوکاس بلک، همیش لینکلاتر و رایان مریمان بازی می کند.

عنوان فیلم اشاره ای به شماره پیراهن رابینسون دارد که در سال 1997 در تمام تیم های MLB بازنشسته شد. این فیلم به طور کلی نقدهای مثبت فراوانی را از منتقدان دریافت کرد و با بودجه تولید 40 میلیون دلار، 97.5 میلیون دلار فروش داشت.

داستان فیلم 42

در سال 1946، جکی رابینسون بازیکن بیسبال است که در لیگ مختص به سیاه پوستان بازی می کند. برنچ ریکی، مدیر تیم اصلی لیگ طی اقدامی  جسورانه، ریکی رابینسون را به خدمت می گیرد تا تابو رنگ پوست را به عنوان اولین بازیکن مدرن لیگ اصلی آفریقایی -آمریکایی بشکند.

همانطور که هر دو پیش بینی می کردند، این مسئله یک چالش بزرگ برای رابینسون و خانواده اش است، زیرا آنها در زمین و خارج از آن، از بازیکن و هوادار، شعارهای نژادپرستانه را تحمل می کنند. در حالی که جکی برای تحمل چنین سوءاستفاده ای بدون شکایت بر خلاف طبیعت خود تلاش می کند، متحدان و امیدواری هایی را پیدا می کند که انتظارش را ندارد.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!