دیوار سپیده دم 2017
دیوار سپیده دم 2017
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

دیوار سپیده دم 2017

100% پسندیدن
  • 17
    بالای 17 سال
  • کارگردان :

    جاش لاول - پیتر مورتیمر

  • تعداد بازدید :

    841 بار

داستان مستند دیوار سپیده دم The Dawn Wall

دیوار سپیده دم مستندی محصول سال 2017 کشورهای آمریکا و اتریش و به کارگردانی جاش لاول و پیترمورتیمر است. این مستند، داستان باورنکردنی از پشتکار کوهنورد آزاد تامی کلدول و کوین جورجسون را روایت می کند که در پی فتح دیوار سپیده دم 3000 متری ال کاپیتان هستند.

در ژانویه 2015، کوه نوردان آمریکایی تامی کلدول و کوین جورجسون با تلاش برای صعود به دیوار سپیده دم، یک صخره ی 3000 متری در پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا، جهان را مجذوب خود کردند. این دو نفر هفته ها بر روی صخره عمودی کاملاً زندگی کردند و باعث جلب توجه رسانه های جهانی شدند اما برای تامی کلدول، دیوار سپیده دم فراتر از یک صعود بود.

در سن 22 سالگی، اعجوبه کوهنوردی توسط شورشیان در قرقیزستان گروگان گرفته شد. کمی بعد انگشت اشاره اش را در یک تصادف از دست داد اما تصمیم گرفت قوی تر برگردد. هنگامی که ازدواج او به هم خورد، او با تمرکز بر هدف فوق العاده صعود به دیوار سپیده دم از درد رهایی یافت. کلدول و همکارش جورجسون، با از بین بردن مرز بین فداکاری و وسواس، شش سال را به طور دقیق برای نقشه کشی و تمرین مسیر خود صرف می کنند. در آخرین گام، با تماشای جهان، کلدول در لحظه ای با حقیقتی روبرو می شود.

آیا او باید همکار خود را برای تحقق رویای نهایی خود رها کند یا موفقیت خود را به خاطر بودن کنار او به خطر بیاندازد؟

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!