موتوجی پی 2013
موتوجی پی 2013
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

موتوجی پی 2013

100% پسندیدن
  • 17
    بالای 17 سال
  • تعداد بازدید :

    1240 بار

درباره فصل 2013 موتوجی پی MotoGP

موتوجی پی 2013 شصت و پنجمین دوره از بالاترین سطح مسابقات قهرمانی جهان موتورسواری زیر نظر فدراسیون جهانی بوده است که مارک مارکز در اولین فصل حضورش در مسابقات به عنوان تازه کار با هوندا به عنوان قهرمانی رسید.

تیم رپسول هوندا خبر از قرارداد دو ساله با مارکز داد و این موتورسوار بااستعداد اسپانیایی را جایگزین کیسی استونر کرد که تصمیم به بازنشستگی گرفت و هم‌ تیمی دنی پدروسا شد. او مسابقه اول در قطر را در جایگاه سوم، پشت سر خورخه لورنزو و ولنتینو روسی به پایان رساند.

از مسابقه دوم در آستین تگزاس بود که روند پیروزی های مارک آغاز شد و او توانست هم تیمی خود را شکست دهد و با سن 20 سال و 63 روز، تبدیل به جوان ترین پیروز مسابقات گرندپری موتوجی پی شود.

در برنو جمهوری چک، شاهد رقابتی بسیار نزدیک و هیجان انگیز بین لورنزو و مارکز بودیم تا اینکه در چهار دور مانده به پایان مارکز سبقت سرنوشت سازی را گرفت و تبدیل به اولین موتورسوار بعد از روسی در فصل 2008 شد که در 4 مسابقه‌ پیاپی را پیروز می شود.

قهرمانی فصل 2013 موتوجی پی به مسابقه آخر در والنسیا کشید و مارکز توانست به رده سوم سکو برسد و همین برای تبدیل شدن مارک به جوان ترین قهرمانی تاریخ مسابقات کافی بود.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!