فینال ویمبلدون ۲۰۲۱ ؛ نواک جوکوویچ و متئو برتینی
فینال ویمبلدون ۲۰۲۱ ؛ نواک جوکوویچ و متئو برتینی
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

فینال ویمبلدون ۲۰۲۱ ؛ نواک جوکوویچ و متئو برتینی

  • تنیس
  • انگلستان - 2021
  • مسابقات
100% پسندیدن
  • 13
    بالای 13 سال
  • تعداد بازدید :

    1234 بار

تنیس ویمبلدون 2021 Wimbledon

مسابقات تنیس ویمبلدون یکی از چهار رویداد بزرگ (گرند اسلم) ورزش تنیس و به اعتقاد بسیاری مهمترین آن‌ هاست که هر سال در حاشیه جنوب غربی لندن برگزار می‌ شود. راجر فدرر با هشت قهرمانی رکورددار این مسابقات است.

رقابت‌ های تنیس ویمبلدون 2021 دستخوش اتفاقات غیرمنتظره ای شد. ویمبلدون که در سال های گذشته به رقابتی تکراری بین 3 نفر برتر دنیا تبدیل شده بود، امسال یک فینالیست جدید را در خود خواهد دید.

متئو برتینی Matteo Berrettini

متئو برتینی ایتالیایی مرد شماره 9 تنیس جهان و شانس هفتم قهرمانی در نیمه نهایی، پس از غلبه بر هوبرت هورکاچ لهستانی موفق شد برای نخستین‌ بار در دیدار پایانی یک رقابت گرند اسلم حاضر شود. برتینی به اولین تنیسور ایتالیایی تبدیل شد که به فینال مسابقات ویمبلدون صعود می‌ کند.

آخرین بار که یک ایتالیایی در فینال مسابقات گرند اسلم حاضر بوده است به 45 سال پیش برمی‌ گردد که آدریانو پاناتا در فینال مسابقات رولان گاروس حضور داشته است. برتینی سومین تنیسور ایتالیایی به حساب می‌ آید که راهی فینال یک مسابقه گرند اسلم شده است.

نواک جوکوویچ Novak Djokovic

در سمت دیگر نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان که در دو دوره قبلی این رقابت‌ ها به قهرمانی رسیده است در برابر دنیس شاپووالوف جوان از کانادا قرار گرفت که برای اولین بار به نیمه‌ نهایی یک رقابت گرند اسلم راه پیدا کرده بود.

شاپووالوف در تمامی ست‌ ها به نوعی برتری نسبی داشت اما تجربه جوکوویچ برتری را در این مسابقه از آن او کرد و موفق شد در سه ست با نتایج بسیار نزدیک 6-7 5-7 و 5-7 این تنیسور جویای نام را شکست دهد و برای هفتمین بار به دیدار پایانی این رقابت‌ ها صعود کند.

جوکو در این رقابت‌ ها پنج بار به قهرمانی رسیده است و سی امین فینال خود در رقابت‌ های گرند اسلم را تجربه خواهد کرد، اما مهمتر از این موضوع این است که او در صورت قهرمانی در این رقابت‌ ها به رکورد فدرر و نادال در تعداد قهرمانی‌ ها در رقابت‌ های گرند اسلم خواهد رسید و در عدد 20 با آن‌ ها برابری خواهد کرد.

بدون شک مسابقه بین برتینی و جوکو پس از سال‌ ها یک فینال متفاوت را رقم خواهد زد چرا که می‌ تواند برای هر یک از آن‌ ها تاریخ‌ ساز باشد.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!