فرمول یک 2021
فرمول یک 2021
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

فرمول یک 2021

100% پسندیدن
  • 17
    بالای 17 سال
  • تعداد بازدید :

    5033 بار

مکس ورشتپن دربرابر لوئیس همیلتون

مسابقات قهرمانی جهانی فرمول یک 2021 هفتاد و دومین دوره این مسابقات قهرمانی بوده که با بیش از بیست و دو گرندپری در سراسر جهان برگزار شد. رانندگان و تیم ها به ترتیب برای عنوان قهرمان رانندگان جهان و قهرمان سازندگان جهان به رقابت پرداختند.

این فصل به سلطه مرسدس در دوره وی6 توربو هایبرید (که در سال 2014 آغاز شد) پایان داد زیرا مکس ورشتپن از تیم ردبول-هوندا برای اولین بار در دوران حرفه ای خود قهرمان رانندگان شد.

ورشتپن اولین راننده هلندی تاریخ، اولین راننده هوندا پس از آیرتون سنا در سال 1991، اولین راننده ردبول پس از سباستین فتل در سال 2013 و اولین راننده غیر مرسدسی در دوره توربو هیبریدی بود که قهرمانی جهان را کسب کند.

لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره فرمول وان با مرسدس نایب قهرمان شد. مرسدس قهرمانی سازندگان را برای هشتمین فصل متوالی حفظ کرد.

دو رقیب عنوان قهرمانی رانندگان با امتیاز مساوی وارد آخرین مسابقه فصل شدند. ورشتپن پس از پیروزی در گرندپری آخر فصل ابوظبی، پس از یک سبقت در شروع مجدد در آخرین دور مقابل همیلتون، عنوان قهرمانی را به دست آورد. مرسدس در ابتدا به نتایج اعتراض کرد و پس از رد اعتراض آنها تصمیم گرفت درخواست تجدید نظر نکند.

این اولین فصل از سال 2008 بود که در آن راننده قهرمان از تیمی که عنوان سازندگان را گرفت نبود.

2 دیدگاه
  • Max
    Max

    روسیه صدا نداره


    درود و وقت بخیر، کیفیت 1080 کمی با مشکل روبرو شده بود که رفع شد.

  • saleh etemadi
    saleh etemadi

    خدا برکت بده به این سایت ، خیلی عالیه ، اشتراک حلالتون ، با قدرت ادامه بدید 👌

خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!