فینال ان بی ای 2010 ؛ لس آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکس
فینال ان بی ای 2010 ؛ لس آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکس
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

فینال ان بی ای 2010 ؛ لس آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکس

100% پسندیدن
  • 13
    بالای 13 سال
  • تعداد بازدید :

    1820 بار

فینال بسکتبال ان بی ای 2010 NBA

بازی‌های لیکرز و سلتیکس همیشه در طول تاریخ ان بی ای جزء جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین تقابل‌ها محسوب می‌شود. بخصوص اگر این تقابل در فینال ان بی ای رخ دهد. اتفاقی که بارها رخ داده است و آخرین آن به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد. سلتیکس با پیروزی بر اورلاندو مجیک و لیکرز با شکست فینیکس سانز به فینال رسیده بودند.

هر دو تیم در آن فصل از مسابقات از فوق‌ستاره‌های وقت دنیای بسکتبال بهره می‌بردند (کوبی براینت، پاو گسول، درک فیشر، لامر اودم، لوک والتن، آندره باینوم در لیکرز و ری الن، تونی الن، کیون گارنت، راژان راندو، پاول پیرس در سلتیکس) . هم چنین هر دو تیم توسط دو غول دنیای مربیگری یعنی داک‌ریورس برای سلتیکس و فیل جکسون برای لیکرز هدایت می شدند و تمامی این‌ها باعث جذاب‌تر شدن این سری شده بود.

لیکرز سلتیکس

در نهایت سرنوشت قهرمان 2010 ان بی ای به بازی هفتم کشیده شد. جایی که سلتیکس و لیکرز هرکدام بعد از کسب ۳ پیروزی می‌بایست برای تعیین قهرمان در بازی هفتم و در ورزشگاه استپل‌سنتر لس‌آنجلس به مصاف هم می‌رفتند. در پایان آن دیدار تیم لیکرز با نتیجه نزدیک ۸۳ – ۷۹ از سد سلتیکس عبور کرد و به شانزدهمین قهرمانی خود در تاریخ ان بی ای رسید.

لازم به ذکر است که این آخرین قهرمانی کوبی براینت با لیکرز بود. کوبی براینت که از آمادگی قابل توجهی در فینال برخوردار بود، در شش بازی از هفت بازی این سری امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد. از همین رو او به عنوان بهترین بازیکن این سری از فینال (Finals MVP) برگزیده شد.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!