فینال رولان گاروس ۲۰۲۱ ؛ جوکوویچ و سیتسیپاس
فینال رولان گاروس ۲۰۲۱ ؛ جوکوویچ و سیتسیپاس
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

فینال رولان گاروس ۲۰۲۱ ؛ جوکوویچ و سیتسیپاس

  • تنیس
  • فرانسه - 2021
  • مسابقات
100% پسندیدن
  • 13
    بالای 13 سال
  • تعداد بازدید :

    839 بار

رقابت‌های آزاد فرانسه، دومین «گرند اسلم» از گرند اسلم‌های چهارگانه، هر ساله در بهار در شهر پاریس برگزار می‌گردد. این مسابقات نقطۀ اوج رقابت‌های فصل خاک تنیس به حساب می‌آید. این تورنمنت به افتخار «رولان گاروس»، خلبان جوان فرانسوی که در جریان جنگ جهانی اول جان خود را از دست داد، با نام رولان گاروس نیز شناخته می‌شود.

فینال تنیس رولان گاروس ۲۰۲۱

همانند مسابقات آزاد استرالیا، در دومین گرند اسلم سال نیز شاهد رویارویی نسل‌ قدیم و جدید در دیدار پایانی هستیم: جوکوویچ ۳۴ ساله در برابر سیتسیپاس ۲۲ ساله. در ملبورن اگرچه انتظارهای زیادی از دنیل مدودف می‌رفت اما او نامید‌کننده ظاهر شد و نتوانست نماینده‌ خوبی برای تنیس‌بازان نسل جدید باشد، حال باید دید سیتسیپاس در اولین فینال گرند اسلم خود چگونه با فشار و اضطراب کنار خواهد آمد.

نواک جوکوویچ

جوکوویچ در نیمه نهایی دست به کار بزرگی زد و در یکی از تماشایی‌ترین مسابقه‌های سال‌های اخیر رافائل نادال قهرمان ۱۳ دوره مسابقات را که از سال ۲۰۱۷ در رولان گاروس نباخته بود در مرحله نیمه‌نهایی شکست داد تا برای ششمین بار به فینال این گرند اسلم برسد. این تنها برای دومین بار بود که جوکوویچ موفق شد پادشاه خاک را در فیلیپ شاتریه شکست دهد؛ کاری که خودش دشواری آن را با “صعود به قله اورست” مقایسه کرد.

استفانوس سیتسیپاس

در سوی مقابل، استفانوس سیتسیپاس یکی از بهترین و آماده‌ترین بازیکنان امسال برای اولین بار حضور در فینال یک گرند اسلم را تجربه می‌کند. تنیس‌باز یونانی که در این دوره از مسابقات بسیار پرقدرت ظاهر شده است، در مسیر راهیابی به نیمه‌نهایی بازیکنانی چون ژرمی شاردی، پدرو مارتینز، جان ایزنر، پابلو کارنیو بوستا و دنیل مدودف را بدون مشکل خاصی پشت سر گذاشت. سیتسیپاس مقابل زورف در نیمه‌نهایی نیز ۲-۰ جلو افتاد، اما درحالی‌که می‌رفت با بازگشت حریف آلمانی به دردسر بیفتد در ست پنجم او را شکست داد تا بعد از ۳ ناکامی در نیمه‌نهایی گرند اسلم‌ها به اولین فینال خود در این مسابقات چهارگانه صعود کند.

سال ۲۰۱۵ که جوکوویچ برای اولین بار در رولان گاروس موفق به شکست نادال شد در فینال مغلوب واورینکا شد. همین اتفاق سال ۲۰۰۹ نیز برای سودرلینگ افتاد و او بعد از شکست نادال در فینال مغلوب فدرر شد. آیا نفرین نادال این‌بار نیز دامن‌گیر صربیناتور می‌شود و یا او بار دیگر تاریخ‌ساز خواهد شد؟

 

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!