جام ملت های اروپا 2020 (مرحله گروهی)
جام ملت های اروپا 2020 (مرحله گروهی)
افزودن به علاقه مندی حذف از علاقه مندی

جام ملت های اروپا 2020 (مرحله گروهی)

100% پسندیدن
  • 13
    بالای 13 سال
  • تعداد بازدید :

    1915 بار

  • ایتالیا - ولز | مینی مچ

    اشتراک

    ایتالیا با کسب یازدهمین برد پیاپی خود و معرفی کردن خود در قامت یک مدعی، به مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ راه یافت. مانچینی که از صعود تیمش به دور بعد آسوده خاطر بود، در این بازی بازیکنان ذخیره تیمش را به میدان فرستاد و در نهایت شاهد یک برد دیگر از سوی شاگردانش بود. ولز هم با وجود این شکست بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به سوییس، در رده دوم قرار گرفت و جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کرد.

گروه اول – ایتالیا ، سوئیس ، ولز ، ترکیه

ایتالیا مشخصا مدعی اصلی این گروه به حساب می‌آید و رکورد درخشانی پس از ناکامی تحقیرآمیز در کسب سهمیه جام جهانی 2018 به ثبت رسانده است. آنها در پنج بازی اخیر با نتیجه 0- 2 به پیروزی رسیده‌اند. رقیب اصلی آنها در این گروه شاید ترکیه باشد.

تیمی که از خط دفاعی منسجم و چند بازیکن سرنوشت‌ساز در خط حمله سود می‌برد. در واقع ترکیه جز تیم‌های جذاب در رده ملی است که در 20 سال اخیر فقط به سه تورنمنت مهم صعود کرده اما در دو مورد از این رقابت‌ها به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کرده است.

گروه دوم – بلژیک ، دانمارک ، فنلاند ، روسیه

استفاده دانمارک و روسیه از امتیاز میزبانی باعث جذابیت بیشتر مسابقات این گروه می‌شود چون بلژیک مدعی اصلی صعود به مرحله بعدی روی کاغذ است.

تیم بلژیک با توجه به نسل طلایی فعلی خود در چند سال اخیر همواره به عنوان تیمی دیده شده که دستاوردی به اندازه شایستگی‌اش به دست نیاورده اما این واکنشی تند نسبت به تیمی است که در سال 2018 از طرف بسیار سخت‌تر قرعه کشی‌ها به نیمه‌نهایی جام جهانی رسید و تنها با دریافت یک گل از روی ضربه آزاد برابر فرانسه، قهرمان نهایی مسابقات، شکست خورد.

گروه سوم – هلند ، اتریش ، مقدونیه ، اوکراین

وقتی به این موضوع توجه کنید که اوکراین و اتریش در جام ملت‌های قبلی در قعر گروه خود قرار گرفتند و هلند حتی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات پنج سال قبل نشد، به این باور می‌رسید که این چهار تیم کارنامه چندان درخشانی از خود ارائه نکرده‌اند.

با این حال یکی از دلایل خوش‌بین بودن به این گروه این است که هر چهار تیم بازیکنان تکنیکی خوبی دارند و می‌توانند فوتبال خوبی را به نمایش بگذارند و با توجه به استانداردهای پایین‌تر شاید بتوانند تسلط بیشتری در بازی‌های رو در رو داشته باشند.

گروه چهارم – انگلیس ، کرواسی ، جمهوری چک ، اسکاتلند

عدم حضور انگلیس و کرواسی در جایگاه‌های اول و دوم بسیار شوکه‌کننده خواهد بود و این یعنی دیدار اسکاتلند برابر چک به دیدار کلیدی این گروه تبدیل می‌شود؛ با توجه به این که تیم‌های حاضر در رده سوم 66 درصد شانس صعود به مرحله بعد را خواهند داشت.

حتی اگر هیچ تضمینی هم نباشد، این دیداری کلاسیک خواهد بود.

گروه پنجم – اسپانیا ، لهستان ، سوئد ، اسلواکی

دیدار اسلواکی برابر سوئد شاید چندان جذاب نباشد اما هر دو تیم ممکن است مشکلاتی را برای اسپانیا ایجاد کنند چرا که آنها در طول چند سال گذشته برابر تیم‌هایی با دفاع عمقی به مشکل خورده‌اند.

لهستان یکی از غیرقابل پیش بینی‌ترین تیم‌های حاضر در این تورنمنت به شمار می‌رود و تصمیم‌گیری‌های سوسا از اهمیت خاصی برخوردار است. این جذاب‎‌ترین گروه مسابقات نیست اما می‌تواند دراماتیک‌ترین آنها باشد.

گروه ششم – فرانسه ، آلمان ، پرتغال ، مجارستان

به سختی می‌توان شانسی برای صعود مجارستان قائل شد اما گروه ششم با حضور فرانسه، پرتغال و آلمان مشخصا هیجان‌انگیزترین دیدارها را در خود جای داده است. کار دشوار این تیم‌ها شاید در مرحله حذفی مشخص شود.

تیم دوم این گروه ممکن است حریف انگلیس شود و تیم صدرنشین احتمالا با تیمی از گروه اول در مرحله یک هشتم‌نهایی روبرو خواهد شد که از امتیاز سه روز استراحت بیشتر بهره‌مند است. قرار گرفتن در آخرین گروه در هر تورنمنت مهمی همیشه باعث ایجاد مشكلاتي می‌شود.

0 دیدگاه
خرید اشتراک ویژهفیلم های ویژه ما را مشاهده کنید!